ثبت درخواست شما
تعمیر موتورخانه شوفاژ
تعمیر موتورخانه شوفاژ در تهران

تعمیر موتورخانه و شوفاژ

تعمیر موتورخانه و شوفاژ یکی از مهمترین کارهایی است که در تأسیسات ساختمان باید به آن توجه بسیار زیادی شود. موتورخانه و شوفاژ یکی از قسمتهای مهم تاسیسات ساختمان است و وظایف بسیار مهمی را نیز بر عهده دارد. خدمات تاسیسات آچاری ها ، خدمات تعمیر موتورخانه تهران، تعمیر موتورخانه غرب تهران، تعمیر رادیاتور غرب تهران را  در کنار استاد کاران ماهر در زمینه تعمیرات موتورخانه ارائه می‌دهد.

📞 درخواست استادکار تعمیر و سرویس موتورخانه : 09125001248 📞 / 09354042093 📞 / 09334467449 📞

تعمیرات موتورخانه و شوفاژ

تعمیرات موتورخانه و شوفاژ یک فن بسیار تخصصی می باشد و فردی که اقدام به تعمیر موتورخانه و شوفاژ می‌کند باید در زمینه تعمیر موتورخانه تجربه بسیار زیاد و در کنار آن دانش فنی در این زمینه داشته باشد.تعمیر موتورخانه و شوفاژ باید به صورت دوره‌ای باشد ، این کار باعث می شود تا عمر مفید موتورخانه و قطعات آن افزایش پیدا کند و استهلاک آن به شدت کاهش پیدا کند.

 تعمیر موتورخانه در تهران

 با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا بسیاری از افراد اقدام به راه اندازی سیستم گرمایشی ساختمان میکند . لازم است بدانیم که بهتر است در هنگام راه اندازی سیستم گرمایشی ساختمان، کار سرویس و تعمیر موتورخانه نیز انجام شود. تعمیر موتورخانه در تهران، یکی از اموری است که توسط خدمات تاسیسات آچاری ها انجام می شود. اگر شما نیز به تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ نیازمندی می توانید از خدمات ما استفاده کنید.(تعمیر موتورخانه تهرانسر)

تعمیر موتورخانه شوفاژ تهران

 عیب یابی موتورخانه شوفاژ 

 تشخیص علت خرابی و عیب یابی موتورخانه باید توسط استاد کار ماهر در این زمینه انجام شود. پس از عیب یابی و تشخیص علت خرابی موتورخانه بایستی تعمیرات موتورخانه هر چه سریع‌تر شکل بگیرد و انجام شود. موتورخانه از قطعات اصلی و مهم تشکیل شده است که این قطعات در کنار یکدیگر دو وظیفه مهم تامین آب گرم مصرفی ساختمان و تامین سیستم گرمایش ساختمان را بر عهده می گیرند.

📞 درخواست استادکار تعمیر و سرویس موتورخانه : 09125001248 📞 / 09354042093 📞 / 09334467449 📞

 تاسیسات شوفاژ خانه

 همانطور که گفته شد یکی از مهمترین قسمت های تاسیسات در هر ساختمان است و ارتباط مستقیمی با آسایش و رفاه ساکنین ساختمان دارد. علت این ارتباط مستقیم این است که موتورخانه و تاسیسات شوفاژ خانه دارای دو وظیفه بسیار مهم تامین آب گرم مصرفی و تامین سیستم گرمایش ساختمان می باشد. فرض کنید در یک روز سرد زمستانی شما از داشتن سیستم گرمایشی شوفاژ محروم شده اید ایا در هنگام شستشو یا استحمام آب گرم مصرفی شما قطع میشود. این مشکلات بسیار آزار دهنده هستند و آسایش ساکنین را از بین میبرد . برای همین است که اگر زمانی موتورخانه شوفاژ شما دچار مشکل شد باید هر چه سریعتر این موضوع را با یک فرد متخصص در این زمینه در میان بگذارید، تا امر تعمیر و سرویس موتورخانه هر چه سریعتر انجام شود.

 تعمیر مشعل موتورخانه

 تنظیم میزان حرارت و شعله از کارکردهای اصلی قطعه‌ای به نام مشعل می باشد. مشعل کار خود را با مخلوط کردن هوا و سوخت انجام میدهد.مشعل توسط رله کنترل می‌شود و این رله باعث روشن شدن و خاموش شدن مشعل میشود. با روشن شدن مشعل آتش و شعله ایجاد شده در درون دیگر پرتاب می‌شود که در نتیجه آن آب داخل دیگ که همان آب رادیاتور های شوفاژ است، مجدداً گرم می شود .(تعمیر موتورخانه سعادت آباد)

 خرابیهای شایع موتورخانه  

در تعمیرات موتورخانه مهمترین قسمت کار، عیب یابی و تشخیص علت خرابی به صورت صحیح میباشد و بعد از آن رفع عیب به صورت کامل است.خرابی های شایع موتورخانه بیشتر از صرف مشعل موتورخانه و پمپ شوفاژ موتورخانه می باشد . علت آن هم این است که پمپ شوفاژ موتورخانه و مشعل موتورخانه از قطعات پراید استهلاک و پرمصرف در موتورخانه هستند ، چرا که مشعل و پمپ شوفاژ موتورخانه دائماً در حال کار کردن و فعالیت هستند و این باعث استهلاک این دو قطعه میشود.البته در موتورخانه قطعات دیگر نیز دچار خرابی و ایراد می شوند. قطعات مانند دیگ موتورخانه سیستم لوله کشی موتورخانه و یا منبع دوجداره یا کویل دار گاه دچار خرابی و نقص می شوند.

تعمیر و عیب یابی موتورخانه شوفاژ

یکی از خرابی های شایع موتورخانه خرابی مشعل می باشد. خرابی مشعل باید توسط یک استاد کار ماهر در زمینه تعمیر موتورخانه عیب یابی و تعمیر شود.مشعل قطعه بسیار حساس در موتورخانه میباشد و تعمیر و تنظیم آن نیازمند تجربه و دانش فنی است.

تعمیر موتورخانه شوفاژ غرب تهران

تعمیر پمپ موتورخانه 

 موتورخانه نیز یکی دیگر از قطعات پر استهلاک موتورخانه است.خرابی های شایع پمپ موتورخانه مانند از کار افتادن پمپ و سرا صدای ناهنجار پمپ شوفاژ از رایج‌ترین خرابیها است که باید بررسی و رفع شود.البته شکستن کوپلینگ و نشتی آب از پمپ شوفاژ یکی دیگر از خرابی های شایع پمپ شوفاژ موتورخانه می باشد.

تعمیر دیگ شوفاژ موتورخانه

یکی دیگر از خرابه های موتورخانه نشتی که این خرابی به‌ندرت قابلیت تعمیر را دارد.  موتورخانهدیگ شوفاژ موتورخانه از قطعاتی است که اگر دچار خرابی بیان نشتی شود قابلیت تعمیر ندارد و حتماً باید تعویض شود.دیگ موتورخانه از دو نوع چدنی پره ای و یک تکه فولادی در بازار موجود است.

📞 درخواست استادکار تعمیر و سرویس موتورخانه : 09125001248 📞 / 09354042093 📞 / 09334467449 📞

تعمیر کلکتور و سیستم لوله کشی موتورخانه

 کلکتور شوفاژ خانه و لوله کشی رفت و برگشت واحدها و سیستم لوله کشی رایزر اصلی یا سیستم لوله کشی منبع انبساط تماماً جزو سیستم لوله کشی موتورخانه به حساب می‌آیند. گاهی این سیستم لوله کشی در اثر استفاده و استهلاک دچار خرابی و نشتی را سوراخ شدن میشود.سیستم لوله کشی موتورخانه را می توان قسمتی از آن را تعمیر کرد و یا حتی اگر بسیار قدیمی و مستهلک شده است می توان آن را تعویض کرد.سیستم کلکتور موتورخانه وظیفه توزیع آب گرم شوفاژ در مدار رفت و جمع‌آوری آب سرد برگشت شوفاژ را بر عهده دارد.

تعمیر منبع دوجداره موتورخانه

برای تولید و تامین آب گرم شوفاژ خانه معمولاً از منبع دوجداره یا منبع کویل دار استفاده می کنند. از مشکلات موتورخانه سوراخ شدن و نشتی منبع دوجداره و یا منبع کویل دار می باشد که این باعث کاهش بازدهی موتورخانه و خرابی آن و همچنین افزایش مصرف موتورخانه و هدر رفتن آب می شود.

 علت سرد شدن آب گرم مصرفی در موتورخانه

یکی از خرابی هایی که در سیستم موتورخانه به وجود می آید سرد شدن آب گرم مصرفی است که بسیار این اتفاق آزاردهنده و ناخوشایند برای ساکنین است . بسیاری از افراد در تماس با کارشناسان ما از کاهش درجه گرمی آب مصرفی و تداوم گرمایی نداشتن آب مصرفی شکایت می کند. برای عیب یابی این مشکل باید ابتدا به بررسی پمپ برگشت موتورخانه که پمپ برگشت آب مصرفی نیز به آن می گویند می پردازیم . در صورتی که پمپ موتورخانه شوفاژ مشکلی نداشته باشد ولی منبع شما از نوع منبع کویل دار باشد احتمال زیاد خرابی و رسوب گرفتن منبع کویل دار باعث شده است که این مشکل به وجود بیاید.  این خرابی با اسید شویی منبع کویل دار و تعمیر منبع کویل دار رفع میشود.

تعمیر موتورخانه شوفاژ

تعمیر و سرویس پمپ موتورخانه شوفاژ

به طور کلی پمپ هایی که در موتورخانه شوفاژ به کار می روند به دو دسته تقسیم می شود . یک دسته از این پمپ ها آن پمپ هایی هستند که برای گردش شوفاژ استفاده می شود. این پمپ ها برای تسریع در گردش آب شوفاژ در سیستم شوفاژ ساختمان به کار میرود و محل نصب آنها نیز معمولاً در برگشت شوفاژ ساختمان می باشد. روشن خاموش شدن و کنترل این پمپ ها توسط ترموستات انجام میشود. این پمپ ها ترموستات تهران بر روی لوله برگشت شوفاژ نصب می شود و هنگامی که درجه حرارت آب افت کند پمپ شروع به کار و چرخش آب در درون سیستم می کند.خرابی واسطه پمپ شوفاژ معمولا با نشتی آب از آنها آشکار شده و اغلب مواقع بایستی تعویض شوند , اما در برخی موارد ممکن است تعمیر هم بشوند . سیل پمپ , پروانه و کاسه نمد از قطعاتی هستند , که ممکن است موجب خرابی واسطه شوند . در هنگام خرابی واسطه پمپ کار میکند , اما صدای ناهنجار , نشتی آب از اطراف پمپ و بعضا کاهش بازدهی پمپ باعث میشود که پی به خرابی واسطه ببریم .دسته دیگر پمپ هایی هستند که معروف به پمپ برگشت آب گرم می باشد. این پمپ ها معمولاً در نزدیکی منبع موتورخانه نصب می‌شوند.پمپ شوفاژ نیازمند به روغن کاری و سرویس است و باید در زمان سرویس دورهای موتورخانه پمپ شوفاژ نیز از محل مشخص و روغنکاری سرویس شود.

راه اندازی سیستم گرمایشی موتورخانه یا حالت زمستانی موتورخانه

وظیفه تعیین دمای موتورخانه و دمای شوفاژ و یا دمای آب گرم مصرفی شما توسط ترموستات های موتورخانه کنترل میشود. این دما برای فصل های زمستان و تابستان متغیر و مختلف است . در هنگام فصل زمستان و در شروع آغاز به کار سیستم گرمایشی ساختمان این درجه ها و ترموستات ها نیز باید تنظیم شوند و یا به قولی موتورخانه به حالت زمستانی در بیاید . به طور معمول در زمستان درجه حرارت کرم اوستات دیگ موتورخانه برای ساختمان های معمولی باید بین ۷۰ تا ۷۵ درجه تنظیم شود و در تابستان نیز می‌توانیم آن را روی ۴۵ حداکثر 60 درجه قرار دهیم .

تعمیر موتورخانه شوفاژ
طرز کار موتورخانه

 هزینه تعمیر پمپ موتورخانه 

هزینه تعمیر پمپ موتورخانه و عوامل مختلف و متفاوتی بستگی دارد. اول از همه باید پمپ موتورخانه شوفاژ شما بررسی و عیب یابی شود . و در صورت خرابی قطع باید لیست قطعاتی که نیاز به تعمیر و تعویض دارند تهیه شود . هزینه تعمیر پمپ موتورخانه با توجه به میزان قطعات تعویضی و میزان سختی کار متغیر و مختلف است. 

هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه 

 هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه وابسته به عوامل مختلف مانند : قدمت موتورخانه ، اندازه موتورخانه ، سرویس ها و تعمیر های گذشته موتورخانه و عوامل دیگر نیز دارد . این عوامل تعیین کننده هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه می باشند . اما قطعاً هزینه تعمیر و نگهداری دوره موتورخانه از هزینه تعمیرات اساسی موتورخانه کمتر است .

 هزینه تعمیر موتورخانه شوفاژ

 هزینه تعمیر موتورخانه شوفاژ بسته به خرابی موتورخانه شوفاژ متغیر است. خرابی موتورخانه شوفاژ از تنظیم مشعل و یا خرابی کوپلینگ پمپ موتورخانه ، که با تعویض قطعه می توانیم این خرابی ها را رفع کنیم. 

چک لیست تعمیر و نگهداری موتورخانه  

در تعمیر و نگهداری موتورخانه باید تمامی موارد مهم بررسی شود. و تعمیر و نگهداری موتورخانه و سرویس های دوره ای موتورخانه تمامی قطعات موتور خانه باید مورد بازبینی و بررسی نحوه عملکرد صحیح آنها شود. در تعمیرات نگهداری موتورخانه نباید نگاهی گذرا به تاسیسات موتورخانه کرد . تمامی قطعات موتور خانه نیازمند به تعمیر و سرویس دوره ای هستند پس بهتر است در موتورخانه و در زمان سرویس دوره آن تمامی قطعات موتورخانه مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.  

تعمیر موتورخانه شوفاژ
تعمیر و نگهداری موتورخانه

 شرکت تعمیرات و نگهداری موتورخانه 

خدمات تاسیسات آچاری ها ، خدمات تعمیر و نگهداری موتورخانه را به صورت تخصصی توسط استاد کاران ماهر اتاق خانه انجام می دهد شما می توانید  برای تعمیر و سرویس موتورخانه خود و یا عیب یابی موتورخانه و رفع عیب آن با ما تماس بگیرید. از آنجایی که تعمیر موتورخانه یک امری است که باید هرچه سریعتر انجام شود ما با در نظر گرفتن این مورد خدمات خود را در زمینه تامین موتورخانه و سرویس موتورخانه به صورت اعزام فوری نیرو به محل شما انجام می دهیم.

تعمیر شوفاژ خانه

نکات و موارد مهمی در سیستم تاسیسات موتورخانه وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست . در زیر به موارد و نکاتی از این قبیل اشاره می‌کنیم شاید دانستن آنها در جایی به درد شما بخورد .

  •  آب رادیاتور شوفاژ علاوه بر گردش در سیستم گرمایشی ساختمان باعث می شود که آب گرم مصرفی شما نیز تامین شود و این از طریق تبادل گرما در داخل منبع دوجداره یا منبع کویل دار به وجود می آید
  •  وظیفه پمپ موتورخانه ایجاد گردش و حرکت در آب سیستم گرمایشی شوفاژ می باشد
  • وظیفه منبع انبساط در موتورخانه تامین میزان آب شوفاژ در دیگ است . میزان آب شوفاژ در دی به یک اندازه مشخص و معین است . و این میزان کمبود آب توسط منبع انبساط تعمیر میشود
  • کم بودن آب در  سیستم موتورخانه باعث سرد شدن رادیاتور ها و سوراخ شدن دین موتورخانه می شود
  •  در هنگام نشتی و سوراخ شدن منبع دوجداره اقدام به تعویض و جایگزین کردن آن با منبع دوجداره نکنید چرا که تعمیر و جوشکاری مجدد منبع دوجداره مجدداً باعث ایجاد خرابی می شود.
  •  منبع کویل دار موتورخانه نیازمند سرویس و اسید شویی دوره ای است و باید هر چند وقت یکبار امر سرویس و اسید شویی منبع کویل دار موتورخانه را انجام داد.
  • تعمیر خرابی دیگ موتورخانه تنها با عوض کردن پره دیگ موتورخانه یا تعویض کل دیگ موتورخانه وجود دارد .
  • سرویس و تعمیر دوره ای موتورخانه باعث ایجاد عمر مفید و کاهش استهلاک قطعات موتورخانه و همچنین افزایش بازدهی موتورخانه می شود.

سرویس موتورخانه شوفاژ

 معمولاً هزینه تعمیرات اساسی موتورخانه و تعویض قطعات موتور خانه بسیار گران قیمت بوده است و هزینه هنگفتی را بر روی دست ساکنین ساختمان قرار می‌دهد . اما اگر هر چند وقت یک بار اقدام به سرویس دوره ای و تامین دوره موتورخانه شود این مقدار هزینه به کمترین حد خود می رسد زیرا با این کار شما کاهش استهلاک قطعات موتور خانه را به وجود می آورید و عمر مفید آن را افزایش می دهید.

تعمیرات شوفاژ خانه

همانطور که گفتیم در تعمیرات شوفاژخانه باید ابتدا عیب و ایراد مشخص شده توسط تکنسین بررسی شود و پس از آن به سراغ تعمیر و رفع عیب شوفاژ خانه برویم . نقص در هر یک از قطعات موتورخانه هر چند کوچک و جزئی می تواند باعث شود تا یک  موتورخانه دچار خاموشی و از کار افتادن شود. به همین دلیل است که می گوییم در زمینه تعمیر و سرویس موتورخانه مهارت و تجربه فرد استاد کار بسیار مهم است. معمولاً قطعاتی مانند مشعل و یا پمپ شوفاژ از قسمت‌های مهم موتورخانه هستند.

تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ

برای تعمیرات موتورخانه و شوفاژ خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با اعزام فوری استادکار و رفع و موتورخانه مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن حل کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ی اکسپوننت

اکسپوننت یک موضوع کسب و کار مدرن است که به شما اجازه می دهد وب سایت های با کارایی بالا را با استفاده از یک رابط کاربری کاملا بصری ایجاد کنید. با هر یک از دمو های زیر شروع کنید و یا خودتان آن را بسازید.

شروع کن
اینستاگرام

[instagram-feed]

تماس با ما ( 09125001248 )